Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wrocław: Czwarty tor na estakadzie ma zmniejszyć problemy z przepustowością

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
07-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
07-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wrocław: Czwarty tor na estakadzie ma zmniejszyć problemy z przepustowością
fot. Danuta B. / fotopolska.eu, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.org
Organizator połączeń regionalnych na Dolnym Śląsku mówi o dużych ograniczeniach, jakie wynikają z aktualnej przepustowości wrocławskiego węzła. Problemy mają nabrać na sile po zapowiadanym otwarciu trasy Kępno – Oleśnica. PKP PLK zapewniają, że pracują nad rozwiązaniem tej kwestii, jednak w pierwszym okresie po reaktywacji wspomnianej trasy część kursów może nie dotrzeć do Dworca Głównego.

W grudniu opisywaliśmy prognozowane przez samorząd województwa dolnośląskiego problemy z organizacją ruchu na trasie Kępno – Wrocław. Po planowanym na 2026 r. otwarciu linii 181 między Kępnem a Oleśnicą ma tam zostać przywrócony ruch pasażerski. Urząd marszałkowski chciałby, by pasażerowie mogli bez przesiadek dotrzeć do Wrocławia Głównego, przynajmniej w części przypadków może okazać się to jednak nierealne.

PLK: Pracujemy nad kierunkami inwestycji

UMWD zwraca bowiem uwagę na mocno ograniczoną w stosunku do potrzeb przepustowość kluczowego odcinka Wrocław Główny – Wrocław Nadodrze. W związku z tym wybrane kursy z dużym prawdopodobieństwem zakończą bieg właśnie na Nadodrzu, a chcący dotrzeć do centrum miasta będą musieli przesiąść się do innych pociągów. Alternatywnym rozwiązaniem byłoby skorzystanie z komunikacji miejskiej już na odcinku z Nadodrza.

Zarządca infrastruktury kolejowej zapewnia, że zna problem i pracuje nad jego rozwiązaniem. – Obecnie realizowane są prace nad ukończeniem wstępnego studium wykonalności dla Wrocławskiego Węzła Kolejowego. Ma ono określić kierunki rozwoju transportu kolejowego na terenie aglomeracji i stanowić podstawę do planowania przyszłych inwestycji – mówi Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Problemy za chwilę, rozwiązanie za kilka lat

– W ramach tego dokumentu zaplanowana jest dobudowa czwartego toru na estakadzie z Wrocławia Głównego w stronę Wrocławia Nadodrza – dodaje nasza rozmówczyni. Mowa tu o trójtorowym obiekcie, po którym przebiegają obecnie linie 271 Wrocław Główny – Poznań Główny i 273 Wrocław Główny – Szczecin Główny. Korzystają z niego pociągi wyjeżdżające także w stronę Legnicy, Wałbrzycha, Trzebnicy oraz właśnie Oleśnicy. Konstrukcja z przełomu XIX i XX w. przeszła ostatni duży remont w 2009 r.

– Termin realizacji prac zależy od pozyskania finansowania – zastrzega przedstawicielka PKP PLK. Nawet jeśli to pojawi się w stosunkowo krótkim czasie, skomplikowane prace z pewnością potrwają kilka lat, zważywszy na konieczność poprzedzenia robót budowlanych fazą projektową. W najbliższym okresie organizatorzy transportu, przewoźnicy i pasażerowie muszą zatem przygotować się na możliwe utrudnienia w postaci dzielenia relacji.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

E20: LCS Kutno wciąż nie w pełni uruchomione

Infrastruktura

E20: LCS Kutno wciąż nie w pełni uruchomione

Kasper Fiszer 06 lutego 2025

Tunel w Łodzi: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie

Infrastruktura

Tunel w Łodzi: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie

PKP PLK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

E20: LCS Kutno wciąż nie w pełni uruchomione

Infrastruktura

E20: LCS Kutno wciąż nie w pełni uruchomione

Kasper Fiszer 06 lutego 2025

Tunel w Łodzi: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie

Infrastruktura

Tunel w Łodzi: Pod ziemią rośnie przystanek Łódź Polesie

PKP PLK/Roman Czubiński 31 stycznia 2025

Polska – Ukraina: Remonty kilku odcinków szerokotorowych

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5